Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

En sådan här konsert upplever jag nog aldrig igen.

2015-02-15 20:57:00 i Allmänt

I kväll har jag, Evelina och Annika sjungit oss genom sånger som betyder mycket för Annika. Hon berättade för alla människor som kommit för att lyssna om beskedet när hon fick sjukdomen ALS. Hon berättade om sorgen, om rädslan, om kärleken till familj och vänner och om den stora, stora kärleken till livet. Hon vet inte hur länge hon har kvar att leva. Styrkan hon har, att kunna sjunga sånger till sin man och till sin son - den styrkan är långt bortom ord. Den borde inte kunna hittas, men den har hon, fina Annika. Det var en stor ära att få delta vid denna konsert. Jag kommer att sjunga vid många, många tillfällen till, men en kväll och konsert som denna upplever jag nog aldrig igen.
(Förlåt för den suddiga bilden men fotografen satt så långt bak).
 

Skriv en kommentar