Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Klädkammaren färdig!

2015-12-06 18:39:59 i Allmänt

Från vårt sovrum kan man gå in i två mindre rum, ett av dem är klädkammaren och det andra är barnkammaren. Nu ska vi titta på den färdiga klädkammaren som förut agerade förråd och var proppat med triljoner saker som nu är utplockade och (mer eller mindre) sorterade på andra ställen. Min gamla klädkammare har nu blivit barnkammare men den ska vi titta in i en annan dag.
Välkommen in!
Här ligger mina byxor, tröjor, koftor och några blusar.
På golvet ligger en ullmatta som är skön att sätta fötterna på.
I ena fönstret står farmor på en bild och håller ordning.
Här hänger även mina skjortor, kjolar, klänningar, kavajer och fler blusar.
I skåpet får man plats med hur mycket som helst.
Vi har sängkläderna och yllefiltarna här.
Mystofflor och tvättkorgen.
Spegel.
Så skönt för kläderna att ha ett ställe att bo på. Mina t-shirts, linnen, träningskläder, friluftskläder och underkläder bor i byrålådor i sovrummet.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Therese Bjärstig

2015-12-10 - 18:29:40
Tummen upp för din walk in! Så bra det blev! Har en kattvind/garderob här hemma som jag borde ta och göra nått vettigt av... Men tiden. Är nog nöjd om jag får färdigt trapp, hall och lilltoa innan jul. Vi är lätt otursförföljda av olyckor och sjukdomar av diverse slag för tillfället :-/ Men någon gång ska det ju vända, så i morgon tänkte jag köpa en triss ;-P Sköt om dig och "lilla" magen <3
Svar: Tack! Känner mig jättenöjd med klädkammaren! Kanske lite väl stort rum för en klädkammare men det är bra att ha stort för då tar det längre tid innan det blir stökigt (inbillar jag mig). Ja, stackare! Ni har av det jag läst på bloggen varit riktigt otursförföljda. Hoppas att 2016 börjar bra och utan otur! :)
Carolina Lidström

Skriv en kommentar