Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Stunder man minns

2015-08-07 11:02:00 i Allmänt

 
Vi har haft fina dagar uppe i Raja.
En dag fick Christoffer syn på en älg (känselspröten vet ni) som sprang över en myr så Major fick spåra lite och som han for iväg - mycket spännande var det.
Frihetskänslor över denna bild.
Och ulltussarna på myrarna! Börjar alltid tänka på de här trollen i barnsagan som plockar sådana här i stora säckar.
Major har hängt med oss varje dag och han har verkligen farit fram som en vind följt av en rejäl trötthet om kvällarna.
Ser ni kojan där nere? Den skulle man ha haft! En skrivstuga mitt ute i ingenstans!
Jag och Major spanar ut över vattnet.
Lunch ute efter att man har gått måste ju vara det godaste som finns.
Chefskocken i egen hög person.
Denna dag bjöds det på klämmackor.
Döper denna bild till: Livsnjuteri.
Tyvärr var inte hjortronen mogna ännu (även om vi hittade en del) så vi avvaktar till nästa vecka då vi ska dit igen!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Linda
Okej, jag erkänner även fast de tar emot att säga de här - du ser sjukt brun ut på sista bilden;)

Skriv en kommentar