Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Påsken 2015 - del 1

2015-04-08 19:53:00 i Allmänt

 
Nu är vi hemma igen efter ett härligt påskfirande. På skärtorsdagen inledde vi med att välkomna Andreas och Robin och på långfredagen, som bjöd på sol, var det dags för fiske.
Pappa och mamma kom på långfredagen och här drar nog pappa en av alla sina tusen anekdoter för Kristian.
Linda somnade på ett renskinn.
 
Andreas, Christoffer och Robin somnade också i solen. Endast kameran var vaken... hehe.
Andreas gjorde en liten snöskulptur.
Sedan gick de på en promenad!
På påskafton vaknade vi till strålande väder och det var dags att bege oss ner på sjön för Raijarycket.
Bästa svägerskan Linda var på strålande humör och gick omkring på isen och sörplade kaffe.
Rätt som det var dök en isbjörn upp till alla barns förtjusning!
Lillebror Ludvig kom från Umeå! Så fint när alla kan samlas! (Minus storebror som var på andra äventyr i en annan ände av Svea Rike).
När tävlingen var över drogs vinnaren av skotern och när Linda Berg ropades upp skrek jag rakt ut av glädje (så de som stod bakom mig måste ha trott att jag varit knäpp eller så). Så roligt!
Efter tävlingen styrde Christoffer upp Irish coffee till Robins stora förtjusning.
Linda anslöt med nyskotern!
Påskfirarna samlade!
Och där är del 1 slut. Del 2 kommer i morgon!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Skriv en kommentar