Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Gröt i ottan

2015-04-26 05:50:23 i Allmänt

Sitter här i ottan denna söndagmorgon och äter gröt. Ute blåser det på tvären och snöar för fullt. Vad lämpligt då att jag och mamma och min klubbkompis Maria ska till Östersund, 22 mil enkel väg, med hundarna och göra en mentalbeskrivning. Någonstans kommer ju uttrycket "ett riktigt hundväder" ifrån...
Hönsen mår jättebra! De verkar trivas i sitt nya hem och satt på pinnen och sov redan strax efter sju i gårkväll och nu när jag var ute med Jax gal tuppen.
Ha en fin söndag så hörs vi i kväll.
 

Kommentarer

Ja, blåsten som har varit och är känns ändå in i märgen. Lycka till på mentalbeskrivningen. /Helena

Skriv en kommentar