Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Gå bort-present

2015-04-27 13:35:48 i Allmänt

Förra veckan var Ludvig och Hanna här och grattade mig lite i förskott. Vi pratade om att jag skulle skaffa höns.
Jag: Ja, och äggen är ju en sån bra gå bort-present!
Ludvig: "Gå BORT-present?! Vaddå? Om någon dör?
Och här brister jag och Hanna ut i ett gemensamt skrattanfall. Min lillebror är belevad och har en hög IQ men det här med gå bort-present var uppenbarligen något som ej passerat hans medvetande och gjort sig gällande i hans vokabulär. 
 

Kommentarer

LGWL
Hahaha, gå bort-present...
Penélope
Hahaha. Ja, så kunde man också tolka det hela :D

Skriv en kommentar