Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Denna dag: ej ett liv

2015-04-15 13:14:32 i Allmänt

Allt började med att jag försov mig på grund av att jag drömde och ville fortsätta drömma så jag kunde se hur drömmen slutade (KAN alltså göra detta på riktigt, mycket bra egenskap). Vaknade i paniken 07.10 och skulle åka 07.30. Med halva frukosten i magen slängde jag mig in i bilen och körde till jobbet. Under förmiddagen krånglar Moodle (en digital lärplattform) och så inser jag att vårterminen rusar på i ett våldsamt tempo vilket ger mig hög puls. Vid lunch kommer jag på att jag under min stressiga morgon glömde att ta med matlåda så jag får köpa en av restaurangsprogrammets matlådor i elevcaféterian. Maten är dock stelfrusen så jag börjar med att värma den i micron och när jag tar ut den därifrån råkar jag spilla MYCKET på mina jeans, min kavaj och mina skor. Går nu omkring och luktar köttgryta... lär ju vara populär hos hundarna i kväll i alla fall. 
Jävla jäveldag. 

Kommentarer

Ja det där lät verkligen som en ren skitdag för dig:( Hoppas det fortsätter på ett bättre sätt.

sv: Jag tränar inget speciellt med min hund alls. Från början var ju tanken att hon skulle få dra, men det blev inte så mycket med det:( Nej, hon har fått vara en ren sällskapshund istället, men hon verkar inte klaga på det:)

Skriv en kommentar