Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Sista shortsspringet och magisk kväll i bärskogen

2014-09-01 21:04:00 i Allmänt

Efter jobbet drog jag och Jax ut på en löprunda i skogen. Kanske sista rundan i shorts för denna säsong?
Efter middagen åkte jag och mamma upp till Holmsjöberget för att plocka blåbär.
Imra var med såklart och att springa lös i skog och mark är verkligen hennes favoritaktivitet.
Vi hittade en hel del blåbär men jag vill ut en sväng till innan jag känner att mitt behov av de blå superbären är plockade.
Det finns massa lingon att plocka också så än är inte bärsäsongen förbi!
Ljuset i kväll var helt makalöst vackert. September är en av mina favoritmånader på året. Den här bilden är helt oredigerad och ljuset ser ut som glitter! Jag tror att jag ska skicka in den här bilden för förstoring och sedan rama in den.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Låter bra att det ännu finns bär att plocka! Jag har inte hunnit ut än men då kanske jag hinner även i år :-)

Skriv en kommentar