Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Sångkonsert

2014-09-25 09:21:00 i Allmänt

Nu när hösten och kylan börjar krypa på kan det vara härligt att minnas att det var en ljus tid i juni. Jag tänker här bjuda på en film från en sångkonsert jag och några av mina sångelever gjorde tillsammans med Magne Lunder, en kille som jobbade på min förra arbetsplats och som nu studerar vid Musikalakademien i Strömbäck. Vi övade under våren och bjöd in till konsert i Vilhelminas vackra tingshus i början av juni, precis när allt är som allra vackrast. Repertoaren består till stor del av musikalllåtar från "Rent", men även popmedleyn, Mumford & Sons a capella, solosång (Beyoncé och Håkan Hellström tolkas) och så lite Elvis på slutet! Hoppas ni ska tycka om det. Jag tycker att det är så roligt att se hur jag "sjunger med hela kroppen"! Mycket nöje! Ps: Det är alltså bland annat sådant här jag pysslar med på mitt jobb - ni förstår att jag tycker om det va? 
  

Kommentarer

Ellen
Hej Carran, tittade in på din blogg o såg en bit av konserten du länkade - fint! Keep up the good work :) /Ellen S
Svar: Hej Ellen! Vad kul att du gillade den! :) Hoppas allt är bra med dig! Kram!
Carolina Lidström
Ni är så duktiga!!!!

Skriv en kommentar