Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Sovande vulkaner, omkväden, isländska och söderte med mycket mjölk

2014-11-04 15:32:23 i Allmänt

Ja. Hörni. Jag har ju en tendens att nörda in mig väl mycket på saker och ting och just nu har jag fastnat för det isländska språket. Så pass mycket att jag råkade komma elva minuter för sent till min lektion. Mina härliga elever satt dock inne i klassrummet (som oftast är öppet) redan och inväntade lektionsstart. Nu har jag tagit en paus i skolans cafeteria med söderte (nygammal te-förälskelse) med mycket mjölk och ska göra det sista rycket för dagen! Lär väl halka in på teorier om Völuspá igen...
 

Skriv en kommentar