Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Planerad parning på gång!

2014-11-23 17:07:41 i Allmänt

Nu har jag en rolig nyhet att berätta! Jax kommer att paras med en kanontik från Jävrebyn i Norrbotten. Tiken heter Juhlinbäckens Iza. Vid 19 månader var hon jaktchampion och vid 25 månader var hon utställningschampion. Här är kennelns hemsida om ni vill läsa mer om Iza och de andra hundarna i kenneln.
Vi hoppas givetvis på en lyckad parning och fina valpar med god jaktlust, en rastypisk exteriör men framförallt psykiskt stabila och glada hundar!
Jax kommer nog att bli glad när han får träffa en fin jämthundstik! Bild från förra hösten som var en mer jaktbetonad och lyckad höst till skillnad från i höst då Jax varit skadad i två omgångar.
 
 
 

Skriv en kommentar