Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Kvällsplugg

2014-11-05 21:18:08 i Allmänt

I kväll har Emily och Nikki varit här och Nikki briljerade med sina matematikkunskaper och sin förmåga att läsa tre- och fyrstaviga ord (!). Jag gav henne en bok om Troll-Fia av Rolf Lidberg och hon läste meningar utan problem med lite betänketid på en del ord. Blev så himla imponerad. Älskar den där nyfikenheten på kunskap som små barn ofta har. Min uppgift som lärare är att försöka locka fram den även hos gymnasieungdomar - en utmaning jag finner mycket givande.
När Nikki visat sig vara överlägsen både mig och Emily när det gäller att räkna förflyttade vi oss till pianot. Där lärde vi oss enkla melodier och så improviserade jag ihop en sång om Nikki, en om Jax och en om Mårran (men den var tydligen så läskig att jag inte fick spela eller sjunga den något mer). Barn alltså, de är så himla fina och Nikki har verkligen en speciell plats i mitt hjärta.
 
 

Skriv en kommentar