Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Gungstolar, medeltiden och växtöverflöd

2014-11-03 14:09:00 i Allmänt

Här sitter jag just nu. På gungstolen med datorn i knät. Tittandes ut över sjön och ner på dataskärmen som visar en Prezi-presentation om medeltida litteratur. Tänker att jag har många växter. Växtöverflöd. Tänker på hur skön gungstolen är. Och så tänker jag på döden. Lyssnar på min lista som jag gjorde för två år sedan: Vemod i november. Den passar utmärkt för stunder som dessa. Nu ska jag återgå till Den poetiska eddan. 
Allt på bilden är ärvt utom gardinerna. Blombordet i teak fyndade jag på tippen! 
 

Kommentarer

Therese Bjärstig

2014-11-07 - 10:27:15
Vilken mysig hörna du har där! Blommor, arvegods och tippen fynd, det ger ett hem verklig värme och harmoni! Önskar dig en fin fredag och härlig helg!

Skriv en kommentar