Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Farlig på att elda

2014-11-28 16:56:00 i Allmänt

Om man gjorde något bra och mycket så sa alltid min farmor att man var "farlig", exempelvis farlig på att åka skidor, farlig på att baka, farlig på att läsa... ni förstår. Nu, när det första jag gör när jag kommer hem är att tända ljus, hör jag hennes röst i rummet "du är farlig på att elda!". Fina, fina farmor. Tänk om du fått se allt vi gjort här i huset. Tänk om du fått vara med i kväll när vi ska adventspynta. Jag har kvar allt pynt från er tid och många av sakerna har fått riktiga hedersplatser, som stjärnan och adventsljusstaken i koppar. Det trodde du aldrig, att koppar skulle bli så trendigt år 2014.
 

Kommentarer

I dessa tider hör det till att elda mycket ljus. Önskar er en trevlig advent!
Svar: Tack detsamma! :)
Carolina Lidström

Skriv en kommentar