Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Evigt mörker, ständig skymning

2014-11-17 18:43:00 i Allmänt

November
evigt mörker
ständig skymning
Hjärtan som slutar slå
hejdån man önskar man inte behöver säga
 
Någonstans är mina ord bra
någonstans klamrar de sig fast
mellan rytm och harmonik
men oftast är de bara ett ordflöde 
som saknar form
 
Jag är inte den som skriver
allegoriska epos
elvastaviga jambiska rader
senmedeltida terzinteknik
Jag är inte den
 
November 
jag kommer nog aldrig att
komma överens med dig
det är alltid något du förstör
alltid något du förgör
 
 
 
 
 
 
 

Skriv en kommentar