Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Doroteabesök

2014-11-27 21:50:29 i Allmänt

I kväll har vi varit i Dorotea och umgåtts med Anders, Johanna, Moa och Adrian. Vi fikade och handlade från det bestånd som finns där i grannkommunen. Inhandlade två burkar honung (en smaksatt med eukalyptus och en med citronsmak) och två hundleksaker. Köpte en kampleksak till Imra och har till nu varit restriktiv med leksaker då flattar ofta blir för uppvildade (ja, retrievers i allmänhet) men jag ska använda den enbart som belöning efter att hon "jobbat för sin lek", det vill säga dragkamp med mig. Jax fick en stor boll med två hål i där man stoppar i hundgodis som hunden sedan ska få ut genom att rulla bollen framför sig. Ja, vad ska man säga? Vet inte riktigt om Jax förstod syftet med bollen eller så var en viss husse alltför hjälpsam så fokus låg mer på Christoffers hand än på bollen... Ska ge Jax en stund till med bollen och om den inte faller in väl hos honom får Imra "ärva" den.
 
 

Kommentarer

Nästa helg blir jätte bra! Vi får höras närmre helgen :)

Skriv en kommentar