Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Spårträning

2014-05-26 19:29:00 i Allmänt

Har precis varit ute och spårtränat Imra. En gammal älgklöv från i höstas fungerade bra. Jag upplever att hon blir väldigt snabb när hon spårar, fast hon slarvar inte utan går efter det lagda spåret, men jag skulle vilja att hon spårade lugnare och mer fokuserat. Hoppas verkligen att det startar någon spårkurs snart för då ska jag anmäla oss! När vi kom tillbaka till gården igen gjorde jag sökövningar med henne. Jag gömde en handske som hon skulle hitta på allt svårare ställen. Med den övningen tränar man flera moment så som stadga (när hon sitter kvar platsad när jag gömmer handsken), sök och villighet att återgå till föraren när föremålet är hittat. Förut hade hon en tendens att bli egennyttig om föremålet men nu kommer hon fram till mig. Jag har lockat fram henne genom att hon får kampa lite med bytet tillsammans med mig vilket gör att leklusten och viljan att komma ökat. På bilden ovan har hon ställt sig väldigt fint tycker jag - det ska bli spännande att se hur det går på utställningen i Vännäs den 15:e juni!
 

Skriv en kommentar