Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Backintervaller

2014-05-05 18:36:00 i Allmänt

På måndagar, då jag jobbar i Saxnäs, har jag en lucka där jag har möjlighet att lägga ut min friskvårdstimme och i dag drog jag ut på ett pass backintervaller i den vackra fjällvärlden. Svettigt, jobbigt, roligt och skönt efteråt. Försöker plåga mig att minst en gång varannan vecka (helst ett pass/vecka) köra intervaller eller någon form av fartlek då jag annars tenderar att fastna i samma löptempo och inte utvecklas. Här är en före-bild och en röd och svettig efter-bild, haha! Nu är det cirka 15 veckor kvar till jag ska springa Tavelsjö Halvmarathon och jag har påbörjat ett träningsprogram för 12 veckor redan nu för jag tänker att jag kanske inte orkar springa 4 mil/vecka när jag är i Kroatien och så kan det vara bra att ha en extravecka eller så ifall jag blir sjuk/skadad (hoppas inte!). Det var det hele. Lovar att uppdatera er om hur det fortlöper.. (ordvitsen bjuder jag på).
 
 
 

Skriv en kommentar