Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Plus och minus-torsdag

2014-03-13 19:08:00 i Allmänt

+ En elev som kämpar och kämpar klarade provet i klassisk musikhistoria.
+ En annan elev kommer in i musiksalen för att repa med kören och utbrister: Det här är den bästa stunden på hela veckan! Jag är glad att få vara en del av den stunden - att höra sådana saker gör att jag älskar mitt jobb ännu mer.
+ När jag kom hem efter körrepet hade Christoffer lagat ugnspannkaka med fläsk och lingonsylt.
+ Snart ska vi ha möte med styrelsen för Dalasjö IK.
+ I morgon är det fredag och på lördag får jag träffa min morbror Roger med familj!
- - - Det är en mindre översvämning på vägen utanför vårt hus. Tänk om vattnet anfaller gården med full kraft...Känner mig rädd. /Tar på mig sydvesten + flytväst
Fast PLUS: snart kan man dika! Det roligaste vårgörat för en bybo!

Kommentarer

Jag kommer och dikar. /Expert på dikning efter att ha gått i TurboTorstens dikarskola i ungdomens dar.
Svar: Perfekt! Säger till när det är dags!
Carolina Lidström

Skriv en kommentar