Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Kvinnor jag hjärtar

2014-03-08 10:23:00 i Allmänt

Så här på Internationella kvinnodagen passar jag på att ge lite länkkärlek till mina favoritbloggar!
Alexandra - "Åttiotalist, gift, trebarnsmamma, arbetare, Umeåbo och skejt- och ponnymorsa" lyder beskrivningen på hennes blogg och jag läser och imponeras över hur hon får ihop allting. Kvinnlig styrka när den är som allra bäst!
HanaPee - Lätt roligaste och skönaste bloggen i mitt flöde.
Frida - Vi har läst varandras bloggar ett tag nu och Fridas blogg har kommit att bli en av mina favoriter.
IdaEkw - Har kanske jordens gulligaste dotter, är lärarstudent och engagerar sig i viktiga saker.
Körlings ord - Världens bästa lärarblogg! Hämtar mycket inspiration där.
Ida - Min gamla vapendragare på universitetet när vi tog oss igenom språkhistoria, litteraturhistoria, litteratursociologi och grammatik (och en hel del tentafester!) Har en fin blogg som handlar om pyssel, hennes tre söta barn och lärarlivet.
Och så klart: Clara! - Tveklöst en av bloggosfärens mest kloka person.
Ps: Om någon hundmänniska läser detta: jag behöver tips på någon bra lydnadsblogg!
 

Kommentarer

Skriv en kommentar