Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Fotoutmaningen mars 2014: "Ro" + bebisvälkomnande

2014-03-24 22:13:00 i Allmänt

Inget får mig att komma till ro så mycket som att läsa. Det, och att vara i skogen, är bästa botemedlet mot precis allt. Att rymma in i en värld av ord är en tacksam genväg till en paus i vardagen.
I kväll har vi hälsat på grannarna Håkan och Lovisa för att gratulera till nytillskottet som vi döpt till "Granntösen" då namnet inte är bestämt ännu. Hon var så där yttepytte-liten och luktade gott på huvudet precis som bebisar gör. Jag höll henne i famnen och hon kämpade mot tröttheten och tittade då och då på mig med nyfikna ögon.
 

Skriv en kommentar