Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Andreas hälsar på!

2014-06-08 16:20:00 i Allmänt

I helgen har Andreas hälsat på! Hurra! Han är en pluggkompis till Christoffer när de läste Skogsmästarutbildningen och han åkte hela vägen från Örebro för att hälsa på, mycket bra tycker vi.
Vi drack mojitos
och njöt av det otroliga vädret som den här långhelgen bjöd på. Här traskar Christoffers morbror Lars-Åke hem efter en middag hos oss.
Andreas är så fascinerad över att vi har ljust dygnet runt här på försommaren och visst är det otroligt vackert?
På lördagen ville Lars-Åke bjuda tillbaka så då fixade vi knytis-middag och traskade dit över grusvägen.
Här är han i fixartagen i köket.
Christoffer och Andreas stod för denna goda anrättning som var förrätten.
Samtalsämnena var många och bjöd på otaliga skrattanfall.
Känner ni igen den här killen? Det är Christoffer i en betydligt yngre version. Mycket söt tycker jag!
Innan efterrätten badade vi! Det var så varmt och skönt. Sjön vid Lars-Åkes hus är inte så djup så solen har hunnit värma upp den rätt bra. Bada är livet!
Mats och Lovisa var också där. Suddig med fin bild!
Här sitter jag i vad jag döpt till den "romantiska hörnan". Jag tittade ut genom fönstret och tänkte att hela sommaren är framför oss och så blev jag helt pirrig i kroppen!
Här är klockan 01.00, mitt i natten alltså. Magi.
Tack för den här helgen, Andreas! Vi saknar dig redan!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Skriv en kommentar