Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Agilitymåndag

2014-06-16 21:44:00 i Allmänt

Kvällens agilityträning gick fint! Instruktörerna gick igenom "handling", alltså hur man positionerar sig smidigast och med händerna och kroppen visar var och i vilken riktning hunden ska springa. Vi provade också på de hinder vi hittills fått prova. Jag och Imra testade även den "stängda" tunneln där det bara är en öppning och sen ligger tunneln på marken och hunden ska ta sig igenom genom att pressa sig fram. Eftersom det var nytt för mig och Imra tänkte jag att jag placerar henne vid ingången till tunneln och så hukar jag mig ner på andra sidan för att hålla upp själva tunneln så att hon ser mig. Imra tänkte dock "äh, vad är det för larv?!" för när jag hade platsat henne vid tunnelns ingång och vände ryggen till för att gå till tunnelns slut var hon helt plötsligt i tunneln och kom ut på andra sidan i en snabb fart! Hon tittade på mig och undrade "visst var det så jag skulle göra, matte?". Hon är så rolig den där hunden! Fullständigt orädd och nästan lite FÖR "på".
I övrigt har denna dag varit en fixardag. Först jobbade jag och sedan skrev jag ut alla resehandlingar, hämtade ut de växlade resepengarna, gick på apoteket och köpte solskyddsfaktor, resorb och hudlotion och Christoffer har ringt och beställt taxi från gården där vi ska parkera bilen till Umeå flygplats där vi flyger ifrån. Nu är allt klart för resan (eller ja, packningen är ju kvar, men några bikinis och sjutton-arton böcker så är det nog lugnt!) och jag börjar faktiskt få lite resfeber! Det har varit så otroligt mycket på sistone med hundarna och jobbet och mitt kommande nya jobb så jag har knappt hunnit reflektera att vi faktiskt åker utomlands om bara fyra dagar!
Senaste gången jag var utomlands: Samos, 2012.
 
 
 

Kommentarer

Therese Bjärstig

2014-06-17 - 10:41:51
Nice med en resa till solen, särskilt med dagens väder och väderprognosen över midsommar i tankarna... Så njut!
Emi Stigge
Alltså, på tal om "Vi har korv" så drömde jag häromnatten om Godde (alltså varför Godde?) och att han hade en tjej som var så jävla dryg att jag tillslut gav henne en rejäl smäll på käften. Kändes bra när jag vaknade.
Svar: Hahahaha! Vi kallade honom "Godde" därför att han alltid hälsade med ett "Goddag"! Vi måste gå igenom den där listan för att väcka minnena till liv!
Carolina Lidström

Skriv en kommentar