Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Brorsan 30 år - del 1

2014-07-28 19:46:05 i Allmänt

På fredagen var det dags att blåsa ballonger
för att pynta den viktiga SKYLT'N!
Jag och Oliver gjorde Pavlova.
Imra kläddes i fint kalasband.
Fikadags.
Då brorsan är ett stort fan av nostalgi ordnade vi fiskedamm
där fångsterna var olika saker som relaterade till minnen från hans barndom
Vår lillkusin Oliver är inte så liten längre, han har vuxit om mig och fyller 14 i november!
Jag och kalashunden.
På fredagen firade vi bara med familjen och på lördagen kom vänner (men det i ett annat inlägg).
Vi gjorde strawberry daiquiri, svalkande i 30 grader.
Det är ganska tröttsamt att vara på kalas.
Förrätt: renmoussé, löjrom och salami och rostad vitlök.
Mellanrätt: Crème Ninon och Chèvre chaud.
Pappa underhöll i vanlig ordning. Han hade kommit på en riktigt bra idé. Han "direktsände ett sommarprogram i p1" där han tog oss med genom Kristoffers första 30 år, allt genom att spela Kristoffer vilket lockade fram många skratt!
Haha, ni ser ju!
Huvudrätt: grillat innanlår och primörer, sprinklade med brynt smör och allt toppad med en parmesancreme.
Sedan kom tomten! Mitt i sommaren! Kristoffer fick en chock och det var så himla roligt att se! Fick denna idé tidigare i somras: brorsan var rädd för tomten när han var liten och sedan dess alltid haft någon slags rädsla för folk iklädda mask så därför, enbart för att jävlas, frågade jag grannen Marianne om hon kunde klä ut sig och komma och tomta.
Han fick en godisgurka! Minns ni dem? Nostalgi på hög nivå!
Sedan blev det visning av film/bildspel som jag klippt ihop. Här har Kristoffer hittat en vodkaflaska i mormors matkällare och så spelar han en rysk lastbilschaufför.
Två favoriter!
<3
Sedan spelade vi kubb!
Vi gjorde ett tappert försök
men grabbarna tog hem segern!
Fotade i kvällsljuset för att sedan gå ner och kvällsbada i dimman!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Sofia

2014-07-28 - 19:52:15
Gud vad god maten såg ut :)
idam
Spelade ni in Sommar i P1? Hoppas...! :)
Svar: Nej, men jag tror Joel och Erik filmade på lördagen då han körde numret igen :)
Carolina Lidström

Therese Bjärstig

2014-07-28 - 21:13:48
Vilket toppen firande! Du är ju en give kalasgeneral ser jag, fiskedam OCH gurkträd är verkligen nostalgi på hög nivå, och så kröntes allt med tomten, från mig kan du inte få annat än 10 poäng för detta, och så maten, wow! För att inte tala om din far som verkar vara en given entertainer, måste verkligen ha varit en dag som din bror spar som ett fint minne att damma av då han som 90 åring sitter på hemmet å tänker tillbaka :-D
Johanna L
Alltså, din pappa verkar ju hur fantastisk som helst! Vilket nöje!
Svar: Det är han! Jag är så glad över att han jämt bjuder till skratt och glädje! :)
Carolina Lidström

Skriv en kommentar