Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Spontan ommöblering

2014-01-04 10:58:00 i Allmänt

Gjorde en spontan ommöblering här i mellandagarna. Min vän Emma V var här och hälsade på och skällde lite på mig varför jag hade den fina byrån intryckt här i lilla gästrummet. (Ps: bröder, ser ni vilken fin tavla jag har på väggen?)
Och foglig som jag är flyttade jag ut det till biblioteket så att det får se dagens ljus (vet ni hur tungt det va? Själv är bäste dräng så jag flyttade ut det för egen hand, svettigt värre! Fördelen är att det är noll väntetid = snabbt och effektivt). Jag behöver mer förvaring i bibblo och därför passar byrån här och dessutom blev det mer harmoniskt i lilla gästrummet. Emma, du får gärna komma tillbaka och vara inredningsrådgivare!
Problemet är dock: VAD SKA JAG GÖRA AV GUNGSTOLEN? Den får inte plats i bibblo längre! Jag vill ha kvar min älskade gungstol! Men var?! Ett alternativ är att flytta på koffertarna och ställa stolen där, men var ska koffeterna få plats? Ett annat är att ställa stolen där den vita stolen nu står och flytta den vita stolen NÅGONSTANS... Alla pinaler i det här huset spelar ju liksom en roll för husets atmosfär och även för mitt hjärta då jag lagt ner stor möda på till exempel de där vita stolarna. De gick ju från att vara mörkbruna, klädda i ett hemskt mörktbrunt, stickigt tyg. Jaja. Tål att funderas på. Kanske ska ha loppis? I sommar vill jag ha en loppis faktiskt! Håll utkik!
 
 
 

Kommentarer

Kikki
Jag skall kanske ordna en auktion till sommaren. Då kan du lämna in grejer som du vill bli av med. Även dina föräldrar. Om de nu har några saker de vill bli av med.........
Tusen tusen tack för din fina kommentar!! Vi är så nöjda med köket och strävar hela tiden efter en speciell känsla som inte går att sätta ord på, men jag tycker att vi börjar få fram den!
Du är så välkommen när som helst, bara att stiga på! :) Jag skulle förmodligen ha stor användning av ditt inredningssinne!

Delar för övrigt ditt dilemma med möbler, vi fick en gungstol i bröllopspresent som är så otroligt häftig. Men när man sitter i den så hamnar man nästan i liggläge, vilket gör att den tar en väldig plats.. men jag skulle lätt stå först i kön på din loppis, så kör på det! Vi kanske ska slå ihop oss och ha en stor gårdsloppis?! ;)
Svar: Ja, det blir verkligen fint! Ibland kan det ju vara så att en känsla växer fram allt eftersom också. Tack! Vi får styra upp en inredningsdate :)
Ja, gungstolar kan verkligen vara svårplacerade! Absolut! Loppis till försommaren känns som en mycket bra och välbehövlig idé! :)
Carolina Lidström
Emma
Väldigt fint Carro! Nu får den fina byrån se det ljus den förtjänar! ;)

Det var så kul att träffa dig. Du är den bästa energiboosten man kan få! Lots of love!!!
Svar: Ja, jag känner mig nöjd! Tack för input! :) Men detsamma fina du! Längtar till vi ses igen! Kram!
Carolina Lidström
Nicole
Hej Carro! Nicole här :D du skulle ju kunna testa att ställa en eller två koffertar (plural av koffert?) på byrån, om du inte ska ha nåt annat stående där ^^ Saknar alla er i Vilhelmina jätte mycket! Hälsa alla!

//Nicole <3
Svar: Hej Nicole!
Vad roligt att du skriver! Ja, det var ju ett superbra tips! Ska testa det!
Hoppas du mår bra! Vi saknar dig också! Det var tomt att sjunga medleyt utan dig!

Ja, jag ska hälsa alla! Vi startar i morgon med terminen! Kram!
Carolina Lidström

Skriv en kommentar