Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Rensandets lov

2014-01-12 18:01:13 i Allmänt

Att rensa bland mina saker (och skräp) är verkligen något som får mig att må bra. Jag har fortfarande ställen i detta hus som måste få sig en omgång av rensningsdjävulen när jag är på det humöret, men jag tar det steg för steg. Att bo granne med sina föräldrar har sina fördelar - i dag har till exempel jag och mamma rensat och organiserat i 1,5 timme här hos oss och hos mamma och pappa gjorde vi också ett jobb på 1,5 timme. Det är verkligen guldvärt att kunna hjälpas åt och peppa varandra. Jag har lättare för att slänga/ge bort/återvinna saker än vad mamma har.
C - Den här slänger vi!
M - Få se.. nja! Men den där kan vi lägga i den här kartongen!
C - Jaha, och var ska du ställa kartongen? Har ni någon plats för den?
M - ... Eh.. kartongen får stå här så länge så ska jag kolla på det senare.
Senare och senare! Blir galen! Korta etapper och metodiskt arbete är min melodi, men vi kompletterar varandra bra - jag och min kära mor!
En av mina favoritbilder på oss tillsammans. Dalarna, 2012. (Ja, man ser ju vilket mönster och vilka färger båda gillar i alla fall..)
 

Kommentarer

Therese Bjärstig

2014-01-13 - 13:36:18
Jag brukar försöka rensa med jämn mellanrum, det är bra för själen. Jag känner mig "fri" då jag återvinner, kastar och skänker sådant jag inte behöver, men samtidigt är jag lite av en samlare/sparare, för saker KAN ju vara "bra att ha" ;-D

Så roligt att det gått bra för Jax i höst, då hoppas jag det går lika bra med utställningarna! Min Mac blev precis året och vi har inte jagat så mycket med honom i höst, utan vår äldre jämte Bus har fått jobba i skogen. Han är duktigt, men har tyvärr ett slokande öra så han går aldrig att ställa ut. Som kompensation fick vi därför Mac av vår uppfödare, seriöst tycker jag! Mac ser väldigt fin ut, men vi får se hur han blir i skogen... Spännande år framför oss :-D

Lät toppen med en dag på IKEA, en bra morot för att följa med på en helgs utställning.

Jag har tittat runt i ditt arkiv och ler lite, världen är bra liten. Din kollega Agneta är jag bekant via bekant med, en härligt och pratglad tjej! Och din pappa Göran tror jag bestämt mig också veta vem det är då jag under en period har jobbat på kommunen i Vilhelmina :-D

Sköt om dig och ha en fortsatt fin dag!



Svar: Ja, att rensa bland sina saker ger verkligen en inre tillfredsställelse!
Åh, vad spännande att se hur unghunden utvecklar sig! Ja, det var seriöst av uppfödaren, och bra för er! Hoppas att han visar sig bli en stjärna i skogen och i utställningsringen! :) Framförallt är det viktigt att de är fina hundar socialt tycker jag - hundar med ett bra psyke som man kan ha bland barn, äldre, andra hundar och i alla miljöer är guldvärda!

Haha, vad kul! Ja, Agnetha är underbar! Hon sprider glad energi runt sig! Och pappa, han är som en liten spelevink, haha! Han jobbar som du säger på kommunen i Vilhelmina så det är möjligt att ni jobbat tillsammans om du jobbade där ett tag. Var jobbar du nu? Och vad är det för spännande du jobbar med? Har förstått att det är forskning av något slag? :)

Ha en bra kväll!
Carolina Lidström
Vilken superhärlig bild på er!!

Och jag ä l s k a r när man blir drabbad av rensningsjävulen. Så skönt efteråt när man vet att sånt man inte använder har blivit kastat. Och nu ska jag börja rensa i vårt sovrum. Antar att det kan bli spännande .. eller inte ;)
Svar: Ja, det är så otroligt befriande på något sätt! Ofta samlar man ju på sig lite för mycket. En kompis till mig kör en in - en ut - kanske något jag ska haka på? :)
Ska bli spännande att se hur det nya sovrummet hos er blir med möbler och så sen!
Carolina Lidström

Skriv en kommentar