Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Mellan alla dagar

2014-01-03 10:45:00 i Allmänt

I går slängde jag ut julen. Skönt! Har dock blivit förbjuden att ta bort julgranen och adventsstjärnorna av Christoffer. Han vill ha det kvar då han tycker att det är mysigt. Och jag håller väl med honom, men jag är mer sugen på tulpaner än julgranar nu.. Den här nyårsgruppen fick vi av Kikki och Thomas när de var här på julfika!
Klassiska lyktor från Orrefors Glasbruk.
Jag har även gjort en egen, vintrig grupp som står på bordet i vardagsrummet. Sprejade vita stjärnor med silverspray och badade dem i glitter och så hittade jag en silvrig kotte i en låda som också fick hänga med.
I dag händer det inte så mycket. Christoffer jobbar och Jax plan är nog att softa så mycket som möjligt. Jag ska städa, läsa klart boken och fortsätta garderobsrensningen. Börjar känna mig sugen på att jobba igen. De här mellandagarna lunkar på för långsamt. Hoppas bara på tillfriskning så jag inte smittar ner någon. Äter Dalasjöblåbär just nu i hopp om bättring. Hoppas ni får en fin fredag!
 
 
 

Kommentarer

Jag längtar också efter tulpaner och vårinredning nu! Har hållit ut längre än jag brukar nu, så snart ryker granen hos oss.
Svar: Ja, även om det är fint och mysigt när man plockar fram allt känns det alltid skönt att plocka bort allt och göra plats för vår! :)
Carolina Lidström

Skriv en kommentar