Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Livet ur mobilen

2014-01-22 21:54:00 i Allmänt

En kväll när jag kom hem hade Christoffer tagit initiativet till att renbädda sängen......
Fick den här lappen en dag. Blev så otroligt glad!
Nostalgi: på tiden VHS användes, på tiden "spela in" var mer regel än undantag och kriget som uppstod om någon råkade "spela över" det någon annan spelat in för att spara OCH på tiden då min storerbror stavade sitt namn med CH (och Ludvig uppenbarligen var redo för ett VHS-krig).
Älskar att barn liksom "kliver ur" sina ytterkläder och lämnar dem som en halv kropp av kläder!
Mamma hade besök från okänd typ häromkvällen.
Jag tänker (peppad): Jax, nu ska vi ta en "post-tränings-selfie" tillsammans!
Jax tänker (uppgiven): Väx upp. Det är jobbigt. Jag vill vara anonym. Jag har inte bett om att exponeras på den där bloggen. Jag har faktiskt ett eget värde och en egen vilja.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Sabina
haha vhs-krig alltså. Jag dör vad roligt!

Skriv en kommentar