Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Lärande handlar om att bygga relationer

2014-01-22 14:52:00 i Allmänt

 -  Och så inträffar den där magiska stunden när det blixtrar till i elevens ögon. Han eller hon har hoppat på tåget och är med på resan, bestämmer kanske till och med vart vi är på väg. Jag tycker att läraryrket är fantastiskt – även om politikerna vill detaljstyra och medierna sprider en negativ bild hur det är ute på skolorna, säger Anne-Marie Körling. 
Jag läser en blogg av Anne-Marie Körling som handlar om pedagogik. Ovan är ett citat hämtat från en intervju hon gjorde för DN. 
Bild: www.senses.se
 


Skriv en kommentar