Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Åter på jobbet!

2014-02-12 13:48:03 i Allmänt

Nu är jag tillbaka på jobbet och sitter och förbereder ett prov i klassisk musikhistoria. Upptäckte just att jag håller en mindre föreläsning om Philip Glass, minimalismens kompositör, kanske för att han är min favorit av alla. Hehe. Fördelen med att bestämma över undervisningsinnehållet. Men nu tar jag mitt sans till fånga och minimerar "Philip Glass-föreläsningen" till endast två stycken och lite prat och bara två frågor på provet (om honom alltså, inte totalt). 
Det är ju så behagligt när han staplar klanger på varandra och låter melodin vara lite i bakgrunden.. 

Skriv en kommentar