Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Lucka 2: En bild på något gott du ätit i år.

2014-12-02 10:31:00 i Allmänt

Moules marinières är ju aldrig dumt. Kan vara så att musslor är bland det godaste jag vet. Fast måste medge att min aioli är godare än den som serverades just på denna bild (skryt, skryt, men jag gör faktiskt en höjdaraioli!). 
 

Kommentarer

Therese Bjärstig

2014-12-02 - 12:15:34
Ja jag kan bara instämma! Fast en god bit ryggbiff från älg lagom rosa/röd med ett gott vin till är inte heller dumt... Som tur är gillar ungarna musslor så det brukar vi äta lite då och då :-) Hoppas du fått en fin start på julmånaden!

Skriv en kommentar