Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Lucka 14: En bild som du inte minns att du tagit

2014-12-14 20:57:00 i Allmänt

 
Den här bilden hittade jag i kameran en morgon i juni efter en av sommarens allra första fina dagar. Christoffers pluggkompis Andreas var uppe och hälsade på oss den helgen och här vandrade vi hem från Lars-Åke (Christoffers morbror som bor cirka en km härifrån) mitt i natten fyllda av sommarglädje. LJUSET hörni, tänk att det återvänder, det gör faktiskt det. Det måste man påminna sig om så här i den mörka midvintertiden. Snart vandrar vi genom ljusa sommarnätter med vänner som skrattar och ljuset ligger framför oss.
 

Skriv en kommentar