Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Sommarlovets sista dagar

2014-08-08 11:43:00 i Allmänt

Den här bilden tog jag under sommarlovets andra vecka. På bordet stod då en ros i ett glas och nu står en liten minibukett av luktärtor där. Sommaren fortskrider och ändrar karaktär. Jag är egentligen ingen kaffedrickare utan föredrar te eller saft, men långsamt börjar mina smaklökar vänja sig vid det som av många betraktas som "livets dryck". Har även upptäckt att kaffe blir godare om det dricks i fina kaffekoppar! Om tio dagar börjar jag jobba igen. Redan för två veckor sedan började det rycka och dra i kroppen och idéer poppade som popcorn i hjärnan. Jag känner mig så redo för hösten 2014. Först ska jag bara njuta maximalt av de tio dagar som är kvar. Nu ska jag sätta mig i bilen och åka till fjälls och hälsa på mina vänner Emma och Agnetha och deras familjer där jag sover över till i morgon. Hoppas ni får en fin fredag! 
 

Kommentarer

Skriv en kommentar