Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Fina dagar i Raja

2014-08-07 19:50:00 i Allmänt

Vi har haft ett par fantastiska dagar i vackra Rajastrand.
Vi plockade i tre dagar och fick ihop en hel massa hjortron så nu är det lagret välfyllt inför vintern.
Det var så varmt och svettigt så jag kastade av mig kläderna och hoppade i och simmade en stund.
Kände mig lite som en trollunge som naken gled ner över mossan och ner i sjön.
Nöjd tjej!
Svettiga bärplockare!
Christoffer pekar och visar alltid ut olika platser för mig. Han är som en levande karta.
Linda var ledig några dagar i veckan så hon kom upp och hängde med oss ett dygn.
Vi var på jakt efter öring men de verkade ligga och kyla sig långt ner på botten så vi hade ingen fiskelycka. Vi ska lägga nät i oktober med Christoffers pappa för att prova lyckan.
Vi har även rökt älghjärta och revben.
Färdigrökta delikatesser.
Förutom hjortron plockade vi även hallon!
Tack fina Raja för underbara dagar.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Therese Bjärstig

2014-08-08 - 07:00:11
Så härligt ni såg ut att ha haft det! Och visst känner man sig rik då man får fylla på förråden med bär, svamp och kött?! En härlig tid nu!
Tack för tipset om Beas bok, blev så nyfiken på den efter sommarpratet, och då du nu säger att den är läsvärd ska jag definitivt ta och låna den! KRAM

Skriv en kommentar