Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Var tog hon vägen?

2014-04-14 09:18:00 i Allmänt

Det första Jax gjorde när vi kom in från promenaden imorse var att spana efter jämthundstiken Ackra som varit hos oss en vecka. Att hon åkte hem i går verkar Jax inte riktigt ha hunnit med på. Han brukar stå på den lilla blå kistan och spana ut men eftersom jag har ställt mina planteringar i vägen har han, smart som han är, kommit på att han kan stå på det blivande hall- och köksgolvet som ligger paketerat i gästrummet.
 

Skriv en kommentar