Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Toleransring.

2013-09-26 20:27:26 i Allmänt

Denna torsdagskväll spenderades ute på Brukshundklubbens öppna träningskväll. Vi var ett tiotal ekipage som tränade tillsammans. Fokus låg på en övning som kallas "Toleransring" och går ut på att förarna bildar en ring tillsammans med sina hundar och sedan går var och en runt ringen tillsammans med sin hund, på insidan. Målet är att ha så fin och lugn kontakt med hunden som möjligt och att den fokuserar på dig som förare. Vi gick även slalom mellan varandra och mötte varandra rakt över planen. Vi lämnade också hundarna och gick och hälsade på varandra. Tränade också några inkallningar. Det är så himla viktigt att träna tillsammans med andra för att få hunden att slappna av i närheten av andra hundar. Jag och Imra tränar ju oftast själv här hemma på gården, men siktar på att en gång i veckan träna i större grupp med andra ekipage.
Jag har anmält oss till lydnadsklass 1 den 6:e oktober, känns kul att ha ett mål utöver vardagslydnad!
Blir helt varm i kroppen när jag ser denna bild! Det är Evelina som fotat den, våren 2012 då Imra var en yttepytting.
 
 

Kommentarer

Johanna L
Jag har tänkt att jag också ska ta mig iväg till torsdagsträningen någon gång med min lilla tjej. Än så länge har det inte blivit av, jag tänker väl att det kanske inte vore helt fel om vi sätter inkallningen först... eller att vi lyckas med att hålla fokus på mig =) Men jag ser himla mycket fram emot det. Vi börjar med valpkursen så länge, så kanske jag inte kan hålla mig borta sen! Det låter onekligen väldigt gemytligt =)
Svar: Ja! Klart du ska komma! :) Det är jättekul och givande att träna tillsammans med andra hundar!
Carolina Lidström
Åh jösses så söta! Vi börjar kurs nästa vecka igen :-)
Svar: Ja, vad kul! :) Valpkurser är så himla givande!
Carolina Lidström

Skriv en kommentar