Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Möbelförvandling

2013-09-29 10:32:00 i Allmänt

När Christoffer flyttade hit i juni hade han bland annat med sig en praktisk, men inte så snygg, furumöbel. Jag målade om den i somras och här är resultatet!
Tittar man noga så ser man att jag slarvat lite.. så går det när man är för ivrig och bara vill bli klar! Jag är dock nöjd med slutresultatet. Nu står möbeln i gästrummet.
Keramikugglorna har jag ärvt från mormors hus. De är lite läskiga tycker jag.. men fina.
Tapeterna i gästrummet är originaltapeter från farmor och farfars tid. Jag funderar på att tapetsera om men har ännu inte bestämt utförandet på tapeterna.
 
 
 

Kommentarer

Att förvandla gammalt till nytt är perfekt, om tålamodet håller. Blir så mycket mer personligt än något direkt från Ikeavaruhuset!
Svar: Ja, precis! Och det är roligare att rota och fynda än att plocka nytt (även om det kan vara bekvämt ibland :) )
Carolina Lidström

Skriv en kommentar