Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Torsdagslista

2013-10-17 20:40:09 i Allmänt

Vad har du på dig?

Svarta, tajta jeans, en senapsgul t-shirt och en plommonlila stickad kofta - känner mig höstig.

Hur mår du?

Jag är trött efter en 12 timmars arbetsdag (lång dag på jobbet och informationskväll inför gymnasiet för mina elever följt av föräldramöte).

Vad önskar du just nu?

Att farfar skulle fått träffa Christoffer. De hade hängt ihop som det ultimata radarparet. Det finns så mycket hos Christoffer som påminner mig om min saknade farfar.

Vad ska du göra imorgon?

Repa med Hans och Sam inför Öppen Scen nästa vecka, ha några sånglektioner och en svenskalektion i språkriktighet och sedan tar jag helg minsann! Vi ska ha familjehelg i Umeå! Längtar så himla mycket efter mina bröder.

Vad skrattade du senast åt?
Mitt misslyckade försök till att sjunga och visa alt-stämman i "Svalkar vinden" under dagens körrep. Jag har arrat den för a capella-sång och att sjunga den med förkyld, trött röst klockan kvart i fem en torsdageftermiddag var inte lyckat just denna dag.

Vad grät du senast åt?
Fick tårar i ögonen igår åt Christoffers fina lapp (han är lapp-mästaren) och innan dess grät jag nog för att jag var svag, ynklig och sjuk för några veckor sedan.

Senaste köp?
Bensin för 890 kr till min kära bil.

Vem sov du senast med?
Christoffer.

Senast sedda film?
Haha, minns inte! Jag läser hellre böcker, men jag ser på film också.. men ja. Det står helt still.

Vem var den senaste som ringde dig?
Min jobbarkompis Hans.

Senast 3 inkomna sms?
"Extremt nice, kom ba hit!"

"Har inhandlat lite vin inför helgen. bl.a. Chablis. Mysfaktor på Östermalmsgatan!"

"Haha. Okej! Jag slutar strax efter ett, så kan åka när som helst efter det. Du kanske kan be honom ringa mig när han är på g?"

Vad stod det i ditt senaste skickade sms?
"Underbart! Längtar!"

Vem skrev senast åt dig på facebookchatten?
Jag har stängt ned den funktionen för nu för tiden blir jag blir bara stressad av att sitta och prata via en dator.

Vart vill du åka just nu?
Till en varm och solig plats hade ju suttit fint. Känner för att bli ordentligt uppvärmd för att orka med vintern.

Nästa planerade resa?
Inrikes: Umeå i morgon. Utrikes: till en varm och solig plats nästa år om C går med på det (läs: om jag får honom att lägga sina semesterdagar på annat än skällande hundar, mil i skogen och älgar i backen, hehe).

Dagens bästa.
Spontanbesöket jag fick i kväll av min vän Evelina och hennes mamma! Blev så glad! Tack fina ni.

 


Kommentarer

IddeMarre
Det är därför du inte svarar på min facebookchatt.
Svar: Eller så glömmer jag bort det för jag är inne så sällan. Tur vi kommunicerar bra via sms :)
Carolina Lidström

Skriv en kommentar