Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Jax har gjort det igen!

2013-10-31 19:05:42 i Allmänt

Jax och Christoffer tar det lugnt i aprilsolen.
I går gick Jax och Christoffer ett jaktprov i Tresund och Jax skällde ihop ett preliminärt första pris. Så himla glad för deras skull! När jag vet hur mycket tid och energi Christoffer lägger ner på att få Jax till en bra jakthund är det extra roligt när det går bra! Det är också bra att Jax är så lugn inomhus så man kan gosa med honom och att han inte bara vill jaga älg hela tiden utan kan chilla också, som på bilden! Hehe.
Jax kommer från den här kenneln och i hans kull är åtta av nio hundar jaktprovsmeriterade.
 

Kommentarer

Linda Berg
Nu är det bara 1 månad till ni kommer hit:D
Svar: Jaaaaa! Hurra! Det ska bli så himla roligt!
Carolina Lidström

Skriv en kommentar