Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Söndagsträning

2013-11-10 19:58:00 i Allmänt

Har precis kommit hem från hundträning i Vilhelmina ridklubbs manege. Vi i Brukshundsklubben har träningstid där på söndagkvällar nu under vinterhalvåret. Förra gången jag var där och tränade med Imra (mars i år) var hon som ett "jehu"- sprang runt och åt hästbajs, lyssnade inte på inkallning, drog och slet i kopplet och var allmänt slyngelaktig. Idag tränade vi fritt följ och olika moment med mestadels positiv utgång och hon brydde sig varken om andra hundar eller hästbajset. Visserligen är hon äldre och liiite lugnare, men jag vill även tro att träningen gett något. Är så glad över det. Vi fick jättemycket hjälp av Cissi, en av instruktörerna som tävlar lydnad på elitnivå. Imra tycker verkligen om att jobba och vi blir ett bra team så länge jag är konsekvent, uppmuntrar vid rätt ställen samt ger fasiken i alla dubbelkommandon, hehe! Anette, kommer du hem något över jul så vi kan träna? 
 

Skriv en kommentar