Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

När jag ser dig ser jag eld i dig.

2013-11-15 10:38:41 i Allmänt

Under morgonen har jag startat upp ett nytt moment i svenskan med min klass, nämligen "Debatt och argumentation". Alla har nämligen nytta av att kunna argumentera för sin sak, i synnerhet i en värld där röster når en från alla håll med tanke på det stora mediala utrymmet vi har. Jag inledde momentet med att vi lyssnade på den här låten av Säkert och sedan analyserade vi texten. Låten handlar om att våga ta för sig och aldrig sluta göra sin röst hörd, även om man får kämpa. 

Skriv en kommentar