Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Lydnadstävling

2013-11-24 20:53:49 i Allmänt

Jag är så glad nu! Jag och Imra har tävlat i kväll, en träningstävling som kallas Klubbkampen. Vi fick 145 poäng i lydnadsklass 1. Vår första tävling fick vi 70 poäng nånting...Nedan kan ni se de olika momenten, koefficienterna och poängsystemet. Vi var alltså bara 15 poäng från ett 1:a pris! Är så peppad på att tävla mer nu så vi kan ta det! Weho! När man tagit ett 1:a pris flyttas man upp en klass, och efter tre 1:a pris i samma klass kan man ansöka om lydnadsdiplom i den klassen. Det jag och Imra ska öva på särskilt är linförighet, apportering och bättre fokus mellan momenten.

Lydnadsklass I

MOMENTKOEFF.
Platsliggande 4
Tandvisning 1
Linförighet 4
Platsläggande 2
Inkallning 2
Stående 3
Apportering 1
Hopp över hinder 2
Helhetsintryck 1
Summa 20

160-200 poäng=1:a pris
140-159.5 poäng=2:a pris
100-139.5 poäng=3:e pris

 


Kommentarer

Anette
Men hallå.....vi vill ju se dina poäng ;) Grattis till framstegen! Själv försöker jag få in momenten i tvåan nu när vi lyckats få vårat LP ;)
Svar: Kan fixa det! :) Spännande! Om du kommer hem nått under julen kanske vi kan träna tillsammans?
Carolina Lidström

Skriv en kommentar