Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Händelserik helg

2013-11-17 18:35:43 i Allmänt

Tillbaka i etern efter nästan ett dygn i strömlöshetens kölvatten. Stormen har tagit väldigt många träd runt om i Dalasjö och på vissa ställen var förödelsen stor. Jag hoppas att ni alla mår bra trots allt.
I går var jag och mamma i Åsele och lyssnade till en underhållande och proffsig föreläsning på temat "Digitalt entreprenörsskap" av bloggerskan Underbara Clara och Annakarin Nyberg, Fil. Dr och forskare i informatik. Rekommenderar er starkt att gå på föreläsningen om ni får möjlighet och jag kommer att skriva ett inlägg senare där jag närmar mig ämnet på ett djupare plan.
Till middag i går hade vi ett mycket bra besök av min älskade vän Idamari. Eftersom Idamari bor i Gällivare så var det första gången Christoffer träffade henne. Redan innan de träffats kände jag på mig att C skulle gilla Idamari och jag kände rätt: när hon åkt sa han "Idamari känns ju typ som en killkompis"!
 

Skriv en kommentar