Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Onsdagslistan!

2013-03-13 22:05:00 i Allmänt

Följande lista har cirkulerat runt på bloggosfären den senaste tiden och nu kom den till min blogg.

 

Hur har din dag varit?

 

Mycket angenäm! Har haft storsamling med alla elever + personal, tre bra lektioner, en rolig sånglektion och en tidig eftermiddag eftersom jag slutar halv två på onsdagar. Vid kvart i två körde jag hem och gick ut med Imra och sen satte jag mig i soffan för att läsa men råkade somna! Blev väckt av Christoffer som kom med blommor och fika! På en helt vanlig onsdag! Det var mycket trevligt. Sedan spanade vi på några älgar som vi såg nere på tjärnen så vi gick ut för att ta oss en närmre titt men då hade de vandrat iväg. Sedan ringde min älskade vän Idamari och efter det åt vi middag.
 
 Vad skulle du ha hetat om du inte fått det namn du har nu?

 

Jag heter Carolina Anna Vilhelmina och jag tror mamma och pappa velat döpa mig till Vilhelmina men det hade blivit lite knepigt som tilltalsnamn då jag ju kommer från Vilhelmina och nu bor och verkar i Vilhelmina kommun - det är liksom mer ett ortsnamn än ett tilltalsnamn för mig.

 

Vilket är ditt största beroende?

 

Musik! Te! Kramar! Frisk luft! Blir galen av att sitta inne en hel dag. (Och ja, jag erkänner: prestera bra och få beröm för det, bekräftelsenörd som jag är.. tyvärr).

 

 

Vad gör du när ingen annan ser?

 

Det de flesta andra gör antagligen.

 

Finns det något helt vanligt en gör som du tycker är ovanligt roligt?

 

Trycka sönder sån där bubblig "skyddsplast" så att det knäpper!

 
Vad beställer du på krogen?

 

Gott, italienskt vin, mojito eller så säger jag "ge mig det suraste du kan blanda ihop" om jag får feeling och känner att det är en bartender jag har förtroende för! Älskar sura drinkar.

 

 
 
Vilken är din största skräck?

 

Att mina nära plötsligt skulle ryckas ifrån mig. OCH att vakna upp vid 60-70 och ångra det man inte gjorde när man hade möjlighet, inte för att livet slutar då - men ni vet, tänker mer jobb/karriär/familj.

Hur gör man för att ragga på dig?

 

Haha! Man bjuder på sig själv, visar genuint engagemang och intelligens (en mycket sexig egenskap) och för en intressant konversation som jag aldrig vill avsluta. 

 
Vad har du funderat över på sistone?

 

På vissa svåra grejer i mitt jobb, känslor och på hur tusan jag ska bära mig åt för att vinna Rajarycket, en pimpeltävling som går av stapeln under självaste påskafton!

 

Tänker mig ungefär denna utdelning under Rajarycket + några till.

 

Vad var det konstigaste som hände i helgen?

 

När jag och Christoffer handlade på fredageftermiddag och jag visade honom en passionsfrukt som var stenhård. Jag tog upp den och sa "titta, den är ju helt övermogen och torkad" och så klämde jag jättehårt på den så skalet gick sönder och innehållet rann ut över min hand och in under min jackärm. Skrattade sedan genom hela handlingen och blev utstirrad av personalen.. En typisk Carolina-grej.

 
När skäms du?

 

Om jag kommer oförberedd till något jag borde vara förberedd inför, ser därför till att det händer så sällan som möjligt.

 
Vem är den mest kända människa du talat med?

 

När jag och min fina kör i Umeå körade till Anna Ternheim på Idun pratade jag med självaste Anna! Jag har även pratat med Annika Norlin! Vid ett bord på universitetet! Mitt under en vanlig dag! Jag var skakig på benen resten av den dagen. Förstår ni?! Det är en av mina favorittextförfattare! Hon var så där lågmäld, vemodig och lugn precis som man tänker att hon är. Och så har jag pratat med självaste ÖB i och med testerna vid överlämningen av schäfertiken jag var fodervärd för i ett år.

 

Vilket uttryck använder du lite för ofta?

 

Magiskt!

 

 

Har du någon gång fått en konstig komplimang som varit bra ändå?

 

"Du är både världens bästa och världens sämsta på att prata".

 
Vad gör du när du är ledsen?

 

Skriver.

 
Om du bara fick ha på dig en sak för resten av ditt liv, vad skulle det då vara?
 
En sån där klänning man aldrig tröttnar på.
 
 
Vad ser du fram emot just nu?

 

Påsklovet! Två veckor kvar!

 

 




 

Skriv en kommentar