Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Och där på grusvägarna, där ingen gått förr, där ska jag stå och andas in lugnet.

2013-03-06 19:18:00 i Allmänt

 
Om cirka tre månader är det sommar. Jag tänker på det varje dag. Jag älskar sommaren. Då ska jag äta middag med mina syskon och sitta ute länge, länge till man måste ta på sig en tröja för det blir lite kallt och så kan vi sitta kvar en stund och skratta till vi gråter.
 
Jag ska åka och besöka gamla hus för att få inspiration.
 
 
Plocka kantareller och blåbär. Gå i skogen i tystnad.. åh.
 
Springa!
 
Och när Linet blommar ska jag minnas varje färgskiftning.
 
På eftermiddagarna ska jag titta på när storebror hackar shalottenlök och persilja och så ska jag kanske ta en nap eller så bara för att jag kan.
 
Kanske går jag över till stuggrannen Lissie för att köpa nybakat bröd.
 
Eller så kanske jag hamnar på någon väns balkongfest!
 
Jag ska leta efter skogens guld
 
och vakna mitt i natten till denna utsikt från sovrumsfönstret. Får på riktigt rysningar av den här bilden.
 
Och en dag kommer några bästa vänner på besök, som Idamari och Nikki till exempel!
 
Några kvällar fiskar jag hemma i sjön.
 
En dag upptäcker jag att smultronen i mitt trädgårdsland har mognat så jag plockar allihopa och äter upp dem.
 
 
 
Och så ska jag bada och sedan ligga och vila på stranden och låta sanden rinna mellan fingrarna och tänka på exakt I N G E N T I N G.
 
Någon kväll kanske jag dricker en mojito eller två.
 
Olivia kan få visa mig världen som hon ser den
 
så då gungar vi och gör hur mycket fart som helst!
 
Där vid två kanske man börjar fundera på vad man ska äta och så börjar man styra upp en trerätters middag
 
som avslutas med en efterrrätt!
 
Moster Lillan lär mig allt hon kan och vi pratar om världspolitik, vindruvor och bortsprungna katter.
 
Och om somrarna är det alltid mycket fester! Som bröllop till exempel!
 
Och om somrarna får man äta jordgubbar och mjölk till lunch!
 
Vänner man sällan träffar, som Emma, kan komma och bo hos mig i flera dagar!
 
Såpbubblor, blommor, sol och peppade barn är en fin sommarmelodi.
 
Och så vet ni de där dagarna där tiden står stilla, solen står högt, man har plöjt någon bok eller två och har fina middagsplaner och en kväll och natt full av äventyr att se fram emot.
 
Just allt detta längtar jag efter. Sommaren, du får gärna komma. Jag väntar tålmodigt på dig.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Jag vill också komma och bo hos dig!
Åh, jag längtar också varje dag! Underbara bilder!
Emily
Varför ser det ut som att Idamari vill döda mitt barn?
Emilia
Det här fick mig att börja gråta. På riktigt! Så mycket längtar jag.
KKVL
"Där vid två börjar man fundera på vad man ska äta..." Kl. 14.00 är en extremt ÄKTA tid på många sätt, varken för tidigt eller för sent. Fina bilder med mycket kärlek! Tack!
Monika Helena
Jag får rysningar av Dina bilder. Helt underbara. Hoppas att Du får uppleva allt detta fina Carolina. Kram.
LGWL, filosofen
''Grusvägar, där ingen gått förr''.. Vem har då lagt vägen? Kanske är det så att ingen gått och verkligen gått.. Begrunda.

Skriv en kommentar