Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Hundhelgen.

2013-03-24 21:34:00 i Allmänt

I morse drog jag och Jax ut på en skidtur.
 
Efter en dusch blev det skoterutflykt i solen.
 
Imra är nu 1 år gammal. Hon har fått fina fanor på ben och svans. Syns dåligt på denna bild då det är ungefär en decimeter snö på isen.
 
 
Christoffers kommentar till denna bild: Jag ser ju ut som en jäkla torpare!
 
I går var vi på älghundsutställning och spanade på hundar och i kväll var vi och kikade på Brukshundsklubbens lydnadstävling. Eftersom Imra precis löpt (och att vi varit lata med träningen) ställde vi inte upp. En mycket fin helg går nu mot sitt slut och jag har tre arbetsdagar kvar innan det efterlängtade påsklovet tar sin början.

Skriv en kommentar