Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Lydnadskurs

2013-12-19 20:02:00 i Allmänt

Jag och Imra har börjat en kurs i Tävlingslydnad. Förhoppningen med kursen är att vi ska bli mer samspelta på tävlingsbanan. Instruktör för kursen är Cissi Lundgren som tävlat upp till SM i lydnad så vi känner oss trygga och väldigt tacksamma över att ha henne som ser varje liten grej vi gör (och inte gör). Kursen är indelad i flera olika träffar där vi ska varva teori med praktiska övningar. Vi tränar några moment varje gång och går då väldigt detaljerat in på momenten, ekipage för ekipage - det är superbra för då får vi lära av varandra också. Imra tycker det är roligt som vanligt och det ska bli så kul med jullovet nu när vi hinner träna mer intensivt.
Mitt mål under våren är att ta minst ett första pris i Lydnadsklass 1. Jag tänker att det är lika bra att jag skriver ut det så vi får lite press på oss, haha! Ni får säga åt mig på skarpen att träna mer om vi inte lyckas innan juni är här.
Här är jag och Imra på utställning i Vännäs i juni i år. Hon fick bedömningen Excellent!
 

Skriv en kommentar