Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Lucka 15: Berätta om din favoritmaträtt.

2013-12-15 14:49:00 i Adventskalender

Det är svårt för mig som älskar mat och matlagning så mycket att ha någon särskild favoriträtt. Jag tycker om riktigt bra tillagat kött, smakrika, fylliga såser, perfekt pasta al dente med musslor, vitt vin och massa vitlök, pappas hembakta bröd med spröda kanter, alla sorters sorbeter med fräscha smaker, somriga sallader med grillad halloumi och citronvinägrett och egenfångad röding och så älskar jag en simpel pannkaka med hjortronsylt. Det är nästan enklare att rada upp det jag inte tycker om, för det är inte mycket. Mat är liksom livet på något vis. Bland det bästa jag vet är att laga mat med min storebror i stugan, när vi har flera timmar på oss och redan vid frukosten börjar planera inköp, tillagningssätt och serveringsförslag.. åh. Längtar efter det.
Musselsoppa "in the making". Dalarna, sommaren 2012.
 

Skriv en kommentar