Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Julgransfavoriter

2013-12-29 11:43:33 i Allmänt

I vår gran hänger några olika julkulor, hemgjort pynt samt saker jag fått eller köpt. Jag är lite av en gran-nazi och vill att granen ska pyntas på ett speciellt sätt. Christoffer skrämde nästan slag på mig när han sa att han skulle hämta en låda med julpynt från garaget där han hade julkulor i färgerna gult, blått, grönt och rött och att han skulle hänga samtliga kulor i granen. Han vet hur han ska retas med mig den mannen...
Högst upp i granen sitter en domherre som mormor gjort. Den vaktar granen från fult pynt, hehe.
Den här kottnissen har mormor också gjort.
Jag gjorde fyra kristyränglar med silverband till min allra första egna gran i Umeå 2007.
Den här fina hjorten fick jag av min superarbetskompis och vän Agnetha nu innan jullovet.
Det här är en gammal favorit som farmor och farfar haft sedan jag var liten och som nu får hedersplatsen i granen.
När vi var på Jamtli julmarknad i Östersund köpte jag två stycken tomtar av fårull som en kvinna gjort. Älskar hantverk.
Den här ängeln har mormor gjort och den fick jag av mamma för att jag tjatade så mycket, hehe.
Jag har en låda full av gamla, gamla julkulor och det här är en av dem. Tycker ofta att gamla kulor är finare än de nya, plastiga.
Och så klassikern: halmfigurer som hjärtan, stjärnor, änglar och en och annan halmbock.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Annika

2013-12-29 - 15:21:09
Hej! Jag har en fototävling igång, där man kan vinna ett hemligt paket. Delta gärna :)


http://blogofphoto.webblogg.se/2013/december/lucka-24-fototavling.html#comment
Anonym
Hej Carro! Jag undrar om det verkligen är så att Astrid gjort de virkade änglarna, Roger påstår det också men jag tror att det är en kvinna som heter Solveig som gjort dem, inte hundra men .../ Ha det Åsa
Svar: Hej Åsa!
Det kan nog stämma! Vet att det är något av pyntet som jag har som mormor inte gjort, men hade för mig att hon gjort änglarna. Kram!
Carolina Lidström

Skriv en kommentar