Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

En helg i Östersund

2013-12-08 20:50:02 i Allmänt

I helgen åkte jag och Christoffer till Östersund där vi bodde på hotell.
I fredags gick vi ut och åt med Christoffers syskon som bor i Östersund och Kicki och Thomas som också var i stan för att julhandla.
Under lördagen var vi på Spakliniken i några timmar för aromamassage, fotinpackning och ansiktsbehandling. Jag citerar Christoffer: jag har nog aldrig varit så ren i hela mitt liv! Efter spabesöket handlade vi julklappar och idag har vi varit på Jamtli julmarknad och jag kände bara att jag ville stanna kvar och vandra omkring bland gamla kulturminnesmärkta hus, tovade tomtar och glögg.. Nu är det två veckor kvar till jul och det är två av mina mest stressiga veckor som musiklärare och därför passade den här helgen bra i tiden. Jag ska tänka på min spa-stund när jag blir överstressad.
 

Skriv en kommentar